al contingut a la navegació Informació de contacte

💰 Convocatòria anual d’ajuts per a la promoció de l’esport a la comarca

El Consell comarcal disposa de dues línies d’ajut adreçades a les entitats esportives

  1. AJUTS PER ENTITATS QUE FOMENTIN L’ESPORT A LA COMARCA DEL SOLSONÈS:

L’objecte d’aquestes bases és establir una regulació en la concessió d’ajuts en les despeses per activitats esportives que es promoguin des del teixit associatiu i que es desenvolupin a la comarca del Solsonès dins l’anualitat corresponent.

  1. ESPORT BASE

L’objecte d’aquestes bases és establir una regulació per a La concessió d’ajuts en el foment de l’esport base a la comarca del Solsonès per a la temporada corresponent adreçada a les entitats esportives que persegueixen la voluntat d’impulsar, realitzar, promocionar o consolidar una activitat d’esport base a la comarca.

  1. ESPORT BLANC ESCOLAR (EBE)

El Consell Comarcal del Solsonès col·labora amb el Consell Català de l’Esport i el Consell Esportiu del Solsonès amb la implementació del programa Esport Blanc Escolar.

Aquest programa té l’objectiu d’impulsar la iniciació i el coneixement dels esports d’hivern, en les seves diferents modalitats, en la població infantil de 3r i 4t de primària.

L’altra finalitat és educar mitjançant l’esport a respectar, gaudir, conviure, estimar i conèixer les nostres muntanyes amb la complicitat del professorat dels centres d’ensenyament i dels tècnics d’esport.

  1. PROJECTE IMPULSEM ELS PIRINEUS

A la comarca del Solsonès s’han dut a terme dos trobades amb agents públics i privats  amb la finalitat de treballar els objectius proposats dins de les sessions de treball i donar veu a les necessitats del territori.

El Procés Participatiu té com a principal objectiu la identificació dels reptes clau per part del mateix territori, en matèria d'esport i turisme esportiu. Això servirà per a desenvolupar els objectius del II Congrés Internacional d’Esport i Turisme de muntanya del 2025, Objectius del Procés Participatiu.

  • Establir equips de treball en l’àmbit comarcal amb els principals actors involucrats.
  • Fomentar noves relacions i millorar la comunicació amb els agents afectats.
  • Crear un espai de debat i intercanvi d’idees.
  • Adaptar els eixos proposats a les particularitats de cada comarca.
  • Recollir mesures i propostes per a enriquir o millorar les iniciatives.
  • Elaborar informes sobre els resultats obtinguts.
  1. TROBADA DE REGIDORS D’ESPORTS EN L'ÀMBIT COMARCAL

Des de l’àrea d’Esports s’ha propiciat la primera trobada de regidors i regidores d’esports de la comarca del Solsonès amb finalitat de conèixer les seves inquietuds i propiciar l’existència de sinergies que permetin potenciar projectes en xarxa i col·laboracions intermunicipals amb els diferents agents públics i privats del territori.