al contingut a la navegació Informació de contacte

Setmana de l’Energia Sostenible del Solsonès: cinc dies de debat i accions per una transició energètica eficient

Tindrà lloc del 15 al 20 d'octubre

DILLUNS 14 OCTUBRE 2024

Del 15 al 20 d’octubre de 2024, el Solsonès acollirà la Setmana de l’Energia Sostenible, una iniciativa per promoure la transició energètica a la comarca. Durant cinc dies, diferents experts abordaran temes clau com les comunitats energètiques, l’ús d’energies renovables i la descarbonització de la mobilitat.

 

La setmana començarà el dimarts 15 d’octubre amb una sessió dedicada a les empreses, que es celebrarà a l’Ajuntament d’Olius, un dels pols empresarials del Solsonès. La sessió tractarà els beneficis que pot aportar el desenvolupament de comunitats energètiques empresarials, especialment en la gestió de l'autoconsum compartit. La xerrada serà a càrrec de Xavier Massa, director d’Operacions a KM0 Energy.

 

El dimecres 16, la Biblioteca Municipal Carles Morató de Solsona acollirà una sessió divulgativa sobre l’ús de bombes de calor aplicades a la climatització, centrant-se en la geotèrmia i l’aerotèrmia. Albert Pujadas, de QUALI i del Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya, i Joan Sera, de TELLUS IGNIS SLU, seran els ponents.

 

El dijous 17 d’octubre, Jordi Salinas, expert en automoció, oferirà una xerrada sobre el cotxe elèctric, els seus avantatges, mites i reptes en el marc de la descarbonització de la mobilitat. La sessió tindrà lloc a l’Auditori de la Sala Polivalent de Solsona a partir de les 19:10 h.

 

El divendres 18, el Teatre Municipal de Sant Llorenç de Morunys serà l’escenari d’una taula rodona sobre les comunitats energètiques en entorns de muntanya. Experts d’A prop energia, la Comunitat Energètica de la Cerdanya i altres professionals del sector debatran sobre l’origen i necessitat d’aquestes comunitats.

 

Finalment, la setmana clourà el dissabte 19 d’octubre amb un debat titulat Renovables: si així no, aleshores, com?, on s’explorarà el model de renovables al país. Marta Morera, directora de l'ICAEN, el meteoròleg Francesc Mauri, el president d’Electra del Cardener Josep M. Reig i altres experts reflexionaran sobre els reptes i solucions per a la transició energètica. L’esdeveniment es farà al Teatre Comarcal de Solsona a les 19 h.

 

Per a més informació i detalls sobre els esdeveniments, podeu visitar:

[enllaç: https://lnkd.in/d9yfC2xs]