Què cal saber si no rebeu les factures de llum en el període acordat
T'ho expliquem
DIVENDRES 03 MAIG 2024
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Consell Comarcal del Solsonès vol informar a tots els consumidors sobre els seus drets i procediments a seguir en cas de no rebre les factures de llum en el període establert. És essencial conèixer aquestes directrius per garantir els vostres drets i protegir-vos de possibles situacions d'indefensió.
Com a consumidors, és important tenir en compte els següents punts clau:
- La facturació del servei ha de ser mensual o bimestral, segons les condicions del vostre contracte amb la companyia elèctrica.
- En cas que no rebreu les factures o aquestes arribin amb retard per un error administratiu imputable a la companyia, no us podran exigir el pagament de les factures que excedeixin de l'any sense haver-se facturat.
- Si la companyia no emet les factures de llum en el període adequat, teniu dret a demanar el fraccionament en tantes factures mensuals com mesos hàgiu estat sense rebre la factura.
- En cas de canvi de companyia elèctrica, teniu dret a rebre la liquidació del compte en un termini màxim de 42 dies des de la data del canvi.
- En situacions d'indefensió o incompliment del contracte, podeu reclamar una compensació degudament quantificada.
- Si us cobren un IVA superior al que corresponia, podeu demanar a la companyia que us compensi aquesta diferència.
Per a presentar una reclamació:
- Si els vostres drets no són respectats, podeu reclamar directament a l'empresa comercialitzadora de llum utilitzant mitjans que deixin constància, com ara fulls oficials de reclamació, formularis web o telèfon amb número d'incidència.
- Si en un termini de 30 dies no obteniu resposta satisfactòria, podeu contactar amb l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor, o bé presentant la reclamació a través de cat on s’intentarà resoldre-la a través de la mediació i/o l’arbitratge de consum.
Per a més detalls, podeu dirigir-vos a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Solsonès (973 48 20 03) i demanar assessorament.