La Coma i la Pedra acollirà les XVI Jornades de Sant Galderic el 25 d’octubre
El Solsonès manté viva la celebració de Sant Galderic amb la seva setzena edició
DIMECRES 15 OCTUBRE 2025
El proper dissabte 25 d’octubre, la Coma i la Pedra acollirà les XVI Jornades de Sant Galderic, una celebració que posa en valor el patrimoni cultural i tradicional del territori. L’acte està organitzat pel Consell Comarcal del Solsonès, l’Ajuntament de la Coma i la Pedra i Òmnium Solsonès, amb el suport de l’Institut d’Estudis Ilerdencs de la Diputació de Lleida.
Les jornades, dedicades a Sant Galderic, patró de la pagesia catalana, començaran a les onze del matí amb una missa i benedicció del pa a l’església de la Coma, amb acompanyament musical de la Montse i l’Anna. A continuació, a les dotze, tindrà lloc un concert amb La Banda del Pagès de Matamargó i un tast de productes del territori.
La jornada continuarà a la tarda, a les 18 h, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de la Coma i la Pedra, amb la xerrada “Música i cinema. La presència de la música en les arts escèniques”, a càrrec de M. Lluïsa Piñero, docent i musicòloga.
Aquesta jornada tradicional, que enguany arriba a la seva setzena edició, vol continuar fomentant el reconeixement del patró de la pagesia i de la cultura popular del Solsonès, tot oferint una trobada itinerant als diversos pobles de la comarca.