L’Oficina del Consumidor del Solsonès va resoldre, l’any 2023, un 70% de les reclamacions, vint punts per sobre la mitjana de la Catalunya Central
Les relacionades amb les companyies de gas (21%) i amb el transport aeri (18%) son les que han acumulat més reclamacions
DIMECRES 17 ABRIL 2024
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Consell Comarcal del Solsonès, va resoldre 98 de les 139 reclamacions presentades per persones usuàries de la comarca l’any 2023, el què suposa quasi un 70 % de resolucions i supera, en 20 punts, la mitjana de les resoltes a la Catalunya Central.
Pel que fa a les reclamacions registrades l’any passat, un 21% d’aquestes han estat relacionades amb les factures del gas, un 18% degudes a les cancel·lacions i retards de vol i, en tercer lloc, amb un 12%, trobem les relacionades amb el servei de telefonia i internet. Segueixen, amb un 8%, les de manca de factures de la llum, seguides de les reclamacions dirigides contra entitats bancàries, les quals han suposat un 6%. Les presentades contra les companyies asseguradores han suposat un 4%. Pel què fa a la resta, un 31%, engloba les relacionades amb compres per internet, adquisició de mobles, reclamacions a agències de viatges, adquisició de productes tecnològics, instal·lacions diverses, lloguer i compra de vehicles, i altres.
L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) del Solsonès, és un organisme d'àmbit comarcal on tothom pot venir a informar-se sobre els seus drets i deures com a consumidor. Es tracta d’un servei d'atenció directa i gratuïta a través del qual tots els ciutadans i empreses de la comarca poden sol·licitar informació i assessorament en temes de consum.