Benjamí Puig serà nomenat president del Consell Comarcal del Solsonès
L’acte de constitució del nou Consell Comarcal serà aquest divendres a partir de les sis de la tarda a la sala Gòtica de l’ens comarcal
DIJOUS 13 JULIOL 2023
Una vegada formalitzat el pacte de govern entre els grups de Compromís Municipal (CM) i Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Benjamí Puig agafarà el relleu de Sara Alarcón al capdavant del Consell Comarcal del Solsonès.
La presidència de l’ens comarcal anirà els dos primers anys a càrrec de Benjamí Puig (ERC), alcalde de Pinell, i els dos anys següents a càrrec de M. Claustre Sunyer (CM), alcaldessa de Castellar de la Ribera.
Així doncs, una vegada formalitzat el pacte de govern pels pròxims 4 anys, l’elecció del president de l’ens comarcal obtindrà el suport dels dos grups, el què conformarà una àmplia majoria.
Recordem que, com a conseqüència dels resultats electorals de les eleccions municipals del passat 27 de maig, el grup de CM va aconseguir vuit consellers comarcals, el grup d’ERC en va aconseguir set, Ara Pacte Local (APC) es va quedar amb tres consellers comarcals i la CUP amb un conseller comarcal.
D’aquesta manera, Puig agafarà el relleu de la republicana Sara Alarcón, que ha estat vuit anys al capdavant del govern comarcal.