al contingut a la navegació Informació de contacte

“La teleassistència mòbil em dóna una tranquil·litat total”

DIMECRES 03 NOVEMBRE 2021

Des del Consell es destaca la utilitat que por tenir aquest aparell per la gent de la comarca que viu en un entorn rural

 

L’any passat 238 persones es van beneficiar del servei de teleassistència

 

El Manolo té 83 anys “al gener en faré 84”, puntualitza. Des de fa més de quatre anys no es separa d’un dispositiu de teleassistència mòbil que llueix al canell esquerre “és igual que un rellotge”, ens mostra.

 

De caràcter obert i xerraire, ens explica que té una salut fràgil “he tingut dos infarts i visc sol”. Si té algun problema de salut, solament ha de prémer un botó. Al cap de pocs instants, la veu d’una professional respon a la trucada per tal de, si és necessari, prestar auxili.

 

La teleassistència mòbil, pensat per a persones grans en entorns rurals

 

A diferència del servei de teleassistència bàsica, que té cobertura dins l’habitatge de la persona i que consisteix en un braçalet o penjoll connectats per via telefònica a una central receptora, el servei de teleassistència mòbil està destinat a persones que busquen seguretat i tranquil·litat fora de casa. Destaca, a diferència de l’anterior, per disposar d’un localitzador GPS i per disposar de la delimitació d’una zona de seguretat i del seguiment de l’usuari, raons per les quals es considera un aparell indicat per a zones rurals i també per a persones amb problemes de demència.

 

L’aparell de teleassistència suposa una millora important de cara a les persones que viuen soles, ja sigui en habitatges urbans, com en un entorn rural; es senten més acompanyats i garanteix que puguin estar atesos més ràpidament en cas de necessitat.

 

L’aparell de teleassistència mòbil té un cost de 10 euros mensuals per usuari.

 

Servei de terminals perifèrics de seguretat, una altra modalitat de servei molt desconeguda

 

Els més habituals són detectors de fum, gas i de moviment per persones que viuen soles. Donen molta seguretat a les persones que viuen soles i als seus familiars, s’activa una alarma en cas de detectar per exemple  una fuita de gas a la cuina que pot ser ocasionada per un oblit de no apagar un fogó. Els perifèrics depenen d’un terminal fix de teleassistència.

 

El servei de teleassistència compta amb el suport i col·laboració de la Diputació de Lleida.

 

Per més informació sobre el servei de teleassistència cal adreçar-se als Serveis Socials Bàsics del Solsonès, al telèfon 973 48 32 34.